Saturday 24 March 2018

جامعة استراتيجية التعلم الإلكتروني


استراتيجية التعلم الإلكتروني للجامعة.


وتهدف استراتيجية التعلم الإلكتروني في الجامعة، التي وافق عليها مجلس الشيوخ في حزيران / يونيه 2007، إلى تعزيز نطاق الاستخدامات التربوية للتعليم الإلكتروني من جانب الموظفين والطلاب، ودعم تقديم التعلم المخلوط والمرن.


وتشجع هذه الاستراتيجية، التي تشرف عليها مجموعة استراتيجية التعلم الإلكتروني (إلسغ) وبدعم من معهد إيلت، المدارس على النظر في استخدام التكنولوجيا في تعليمهم ولكنها لا تضع أهدافا أو تصف كيف أو متى ينبغي استخدام التكنولوجيا، بدلا من تشجيع الأكاديميين والمدارس لتولي ملكية التعلم الإلكتروني.


ويشمل الدعم المتاح علماء التعلم كجزء من المناهج الدراسية وفريق التصميم التعليمي ومقرها في إيلت لمساعدة المدارس على استخدام التكنولوجيا بشكل فعال وخلاق وثقة لتعزيز تجربة تعلم الطلاب.


ويدعم تنفيذ استراتيجية الجامعة للتعلم الإلكتروني من قبل إيلت بالاشتراك مع المدارس الأكاديمية وخدمات المعلومات.


فريق تطوير المناهج الدراسية - وحدة لتعزيز التعلم والتدريس - & كوبي؛ جامعة كينت.


جامعة كنت، كانتيربوري، كينت، CT2 7NZ، T: +44 (0) 1227 764000.


7.3: استراتيجية التعلم الإلكتروني.


استراتيجية التعلم الإلكتروني للجامعة.


1. في عام 2003 ذكر دفيس أن التعلم الإلكتروني "لديه القدرة على تحويل الطريقة التي نعلمها والتعلم. وهو يتيح فرصا جديدة ل "رفع المعايير وتوسيع المشاركة في التعلم مدى الحياة [و] تحسين تجربة التعلم. الأهم من ذلك، لاحظ دفيس أن التعلم الإلكتروني "لا يمكن أن تحل محل المحاضرين، ولكن جنبا إلى جنب مع الأساليب القائمة يمكن أن تعزز نوعية ونطاق تعليمهم. وتهدف استراتيجية التعليم الإلكتروني للجامعة إلى تحديد اتجاه التعلم الإلكتروني في دورهام وتشجيع الزملاء على الانخراط في أنشطة التعلم الإلكتروني، حيثما كان ذلك ملائما، عن طريق فتح إمكانياتهم ودعمها ونشرها. واستنادا إلى النتائج التي توصلت إليها مجموعة التعلم اإللكتروني المشتركة / سيفك / شيفك، تستند االستراتيجية إلى فرضية أن »التعلم اإللكتروني هو أساسا حول التعلم وليس حول التكنولوجيا«. ولذلك، تقترح هذه الاستراتيجية مسار العمل الذي "يستند إلى احتياجات ومتطلبات المتعلمين وجودة التجربة التعليمية". وباختصار، فهو يقوم على ستة مبادئ أساسية مرتبطة بهذا الهدف: الربط، والمرونة، والتفاعل، والتعاون، ودافع الطالب (المشاركة)، والفرص الممتدة.


2. تساعد هذه الاستراتيجية على تنفيذ استراتيجية التعلم والتعلم في الجامعة من خلال تعزيز التعليم الإلكتروني كمبادرة مدروسة من أجل تعزيز تجارب التعلم التي تقدمها تقليديا دورهام. ويحدد الخطط المستقبلية والاتجاهات التي توفرها الجامعة في توفير فرص التعلم المرنة والمدعومة إلكترونيا لجميع الطلاب والموظفين. وتعرف هذه الاستراتيجية رؤية الجامعة لدعم وتطوير فرص التعلم والتقييم الحالية والمستقبلية المدعومة إلكترونيا (المشار إليها لاحقا في هذه الوثيقة مع بادئة "ه"). وفي حين أن هذه الاستراتيجية تركز بشكل أساسي على التعلم، فإنها تتصل على نطاق واسع بجميع جوانب تجربة الطالب. وقد استشرنا حول مسودة استراتيجيتنا للتعليم اإللكتروني في يناير 2008، من خالل لجنة التعليم الجامعي، لجان التعليم في الكليات، رؤساء لجان األساتذة وكبار المعلمين، ومجموعة عمل استراتيجية تكنولوجيا المعلومات. وينبغي النظر في هذه الاستراتيجية جنبا إلى جنب مع رؤية تكنولوجيا المعلومات جامعة دورهام واستراتيجية تكنولوجيا المعلومات.


3 - وتعرف اللجنة المشتركة لنظم المعلومات التعليم الإلكتروني بأنه "تيسير التعلم ودعمه من خلال استخدام تكنولوجيا المعلومات والاتصالات". قد ينطوي التعلم الإلکتروني علی استخدام مجموعة متنوعة من التکنولوجيات. مهما كانت التكنولوجيا، ومع ذلك، والتعلم هو العنصر الأساسي والحيوي. يمكن للتعليم اإللكتروني أن يغطي مجموعة من األنشطة من دعم التعلم، إلى التعلم المختلط) مزيج من الممارسات التقليدية وممارسات التعلم اإللكتروني (، إلى التعلم الذي يتم تقديمه بالكامل عبر اإلنترنت. تم تنسيق هذه الوثيقة عمدا لتكرار مواقف استراتيجية هيفس للتعلم الإلكتروني (وثيقة سياسة هيفس مارس 2005/12).


4 - وتتمثل أهداف الاستراتيجية فيما يلي:


تعزيز جودة ومرونة تعلم خبرات الطلاب والموظفين لدعم الموظفين في تقديم وتطوير وإدارة التعليم الإلكتروني لتوجيه وإعلام الاستثمار ونشر خدمة التعليم الإلكتروني، وموظفي الدعم والبنية التحتية.


5. من خلال استراتيجية التعلم والتدريس، تلتزم جامعة دورهام بمواصلة تقديم تجربة تعليمية عالية الجودة وحيثما كان ذلك مناسبا لتمكين هذه التجربة التعليمية من الاستفادة من أساليب التعلم الإلكترونية والتكنولوجيات.


6. تعترف الجامعة بالفوائد المحتملة للتعليم الإلكتروني كوسيلة من أجل:


تحقيق المزيد من الطالب محورها وشخصية نهج التعلم مساعدة الطلاب على اكتساب مستويات أكبر من السيطرة في إدارة التعلم الخاصة بهم.


.7 لتسهيل اإلدماج المستمر للتعليم اإللكتروني ضمن المنهاج الدراسي، ستستكشف الجامعة طرق تشجيع وتشجيع االبتكار في التعليم اإللكتروني، و إيسسمنت، و إسوبورت و إفيدباك وتسهيل نشر الممارسات الجيدة في هذه المجاالت، حيث تعزز هذه الممارسات الحالية. ومع ازدياد تكامل التعليم الإلكتروني في المناهج الدراسية، ستظهر مقاربات تعلم جديدة وعلم أصول. حيثما كان ذلك ممكنا سوف نكافئ التميز لتعزيز وتشجيع المزيد من الابتكار وكذلك نشره.


8 - تعترف الجامعة بالفرصة الفريدة التي توفرها التكنولوجيا لمساعدة الطلاب على التعلم المستقل أثناء العمل في الكليات وفي المنزل وخارج الحرم الجامعي. ويمكن أن تستفيد جميع تجارب التعلم الرسمية مثل أنشطة التوظيف، والعمل الميداني، والبرامج التعاونية. وفي أبسط صوره، سيشمل ذلك تكنولوجيات الاتصال (بما في ذلك المؤتمرات والمؤتمرات بالفيديو)، ولكن على المدى الأطول ستعمل الجامعة على تعزيز فرص التعلم من خلال المرافق الإلكترونية الموجهة إلى المستعملين والتعاونية. حيثما كان ذلك مناسبا، سيتم استخدام التعليم الإلكتروني لدعم المسافة وتوزيع التربوية التعلم، وحيث يتم استخدام هذه النهج أكثر كثافة وتستخدم الجامعة لضمان عن طريق وحدة / موافقة البرنامج أن آليات الدعم المناسبة المتاحة.


9 - وتتوقع الجامعة الاستفادة من التعليم الإلكتروني لربط الطلاب والموظفين العاملين بين الحرمين الجامعيين في دورهام وستوكتون. وستواصل الجامعة ضمان أن الأجهزة والبرامج المتاحة لتسهيل الوصول إلى و عبر الحرم الجامعي تسليم الموارد التعليمية، والتعلم والاتصال بين جميع أعضاء المجتمع الجامعي، أينما كانوا.


.10 ستواصل الجامعة تقییم کیفیة تکییفھا من أجل تحسین خبرات التعلم لجمیع الطلاب بما في ذلك ذوي الاحتیاجات الخاصة. وستضمن الجامعة حصول جميع الموظفين والطلاب على فرص عادلة لتكنولوجيات ومواد التعليم الإلكتروني، بما في ذلك إيلاء اعتبار خاص للأشخاص ذوي الإعاقة والقضايا الناشئة عن التدويل. وسيضطلع موظف شؤون التنوع وجامعة دورهام لخدمات الإعاقة بالتعاون مع رابطة الدول المستقلة بدور رئيسي في تحديد الممارسات الجيدة للنشر.


11 - تلتزم الجامعة بتوسيع نطاق استخدام برامج الكشف عن الانتحال والتوعية واستخدام التكنولوجيا كسائق نحو التنوير الانتحاري بدلا من الانضباط.


12 - وهناك أيضا فرصة استراتيجية محتملة لتعزيز الدعم لجدول أعمال التعلم الذي تقوده البحوث. كما هو مبين في إطار ستراند 4 سنشجع التقنيين وموظفي المكتبة والموظفين الأكاديميين على العمل بشكل تعاوني لدعم هذا الهدف.


13 - وفي بيئة إلكترونية تزداد تعقيدا، ستعمل ثلاثة مبادئ هي: سهولة الاستخدام وقابلية التشغيل البيني والاستدامة - على إرساء / دعم التطورات في موارد التعلم والتعلم الشبكي. وستعمل الجامعة على تمكين الطلاب من اكتشاف الموارد الإلكترونية والوصول إليها بأقل قدر ممكن من الجهد والتأخير، من خلال دمج النظم الداخلية واعتماد التكنولوجيات التي تسهل التفاعلات الخارجية. وعند إنشاء مستودعات مناسبة لنشر مجموعة متنوعة من الأجسام الرقمية، ستبذل الجامعة كل جهد معقول لضمان مراعاة قضايا حق المؤلف وحقوق الملكية الفكرية والترخيص بشكل كامل، وأن التخزين والمحافظة على المدى الطويل مناسبان للمواد. وسوف تهدف الجامعة إلى إتاحة فرص التعلم الإلكتروني للطلاب من جميع المستويات وعلى جميع وحدات لتمكينهم من تطوير مهارات المعلومات التي هي عنصر أساسي من "التدرج". السماح للناس بالعمل بفعالية في اقتصاد المعرفة؛ وتعزيز القابلية للاستخدام. حيثما كان ذلك ممكنا، سيتم دمج التعلم محو الأمية المعلومات مع تجربة الطالب بحيث يكون مفيدا وفعالا.


14 - ويسمح النظام الجماعي في دورهام بطرق مختلفة للانخراط في الدراسات الأكاديمية (فرديا وتعاونيا)، ولا سيما يوفر مجموعة من الآليات لدعم الطلاب والأنشطة اللاصفية. وينبغي أن تعزز أشكال التواصل الجديدة هذه التجربة الجامعية (بل وتجربة الطالب كلها). وستقوم الجامعة باستكشاف السبل التي يمكن من خاللها للتعليم اإللكتروني ضمان حصول جميع الطلبة على المواد التي تعزز دراستهم األكاديمية بالتساوي، ويمكنهم االنخراط في تجربة الكلية وتحديدا تلك التي تمكنهم من تطوير أنشطتهم الالصفية. وينبغي أيضا التفكير في "الكبد بعيدا"، أولئك الذين يدرسون على مسافة الذين يحتاجون مرة أخرى لتكون قادرة على الوصول إلى المواد الأكاديمية، ولكن يمكن أيضا استخدام التقنيات لتصبح الانخراط في أنشطة الكلية حتى لو لم يكن جسديا في دورهام أو الملكة.


15 - وتقر الجامعة بأن دعم الطلاب يمكن أن يعزز بشكل كبير من خلال تكنولوجيات المعلومات والاتصالات. ستواصل دورهام تطوير وسائل بسيطة وفعالة لتوجيه الطلاب إلى أنظمة الدعم (سواء على الخط وجها لوجه) والتأكد من أن الطلاب ذوي الاحتياجات التعليمية المحددة يمكن أن يكون لها بعض من هذه المعالجة من خلال التقنيات المساعدة. هدف دورهام هو ضمان أن إسوبورت لها بسيطة، ويمكن الوصول إليها ومتماسكة. تلتزم الجامعة لتعزيز توفير لخطط التنمية الشخصية والنصوص التقدم. ومن المسلم به أن تحسين البيانات وتكامل النظم هو هدف استراتيجي واضح لتحقيق هذا الهدف. وستقوم الجامعة باستكشاف استخدام الحلول التكنولوجية المختلفة لتمكين الطلاب الشخصية لتكون تلقائيا أو ببساطة بالسكان مع البيانات القياسية المتعلقة التقدم والإنجازات وتلك التي من شأنها أن تسمح بالتنمية التعاونية لمحات بين الطلاب والقسم والكليات والمعلم ومجموعات أخرى. ونحن ندرك كيف يمكن لهذه التكنولوجيات أن تدعم الطلاب من خلال الجامعة وخارجها، إلى مزيد من الدراسة ومكان العمل. ونحن نتوقع هذه التقنيات توفير فرص للحفاظ على علاقات الخريجين وتعزيزها مع الجامعة، قسم، الكلية وجماعات الأقران / الصداقة. ولتحقيق نجاحهم، تحتاج هذه التطورات إلى التركيز على ضمان مشاركة الطلاب في العمليات والاعتراف بالمجموعة الواسعة من الأدوات الشخصية التعاونية التي يستخدمها الطلاب بالفعل.


16 - وستواصل الجامعة العمل من أجل وضع نظم لدعم حصول الجميع عليها، وبصفة خاصة، معالجة أي تعارض محتمل في التزامنا بدعم توسيع المشاركة. تلتزم الجامعة بضمان أن تكون استباقية في معالجة القدرات المختلفة للطلاب للوصول إلى التكنولوجيات، إما بسبب الموقع أو الاحتياجات الخاصة أو تكلفة التكنولوجيا اللازمة للوصول إلى المواد.


17 - وتدرك الجامعة الحاجة إلى معالجة المهارات والمعارف والكفاءات اللازمة للتعليم الإلكتروني في التدريب والتطوير المهني المستمر للموظفين الذين يقدمون أو يدعمون موظفي التعليم والتدريس. سوف تضمن دورهام أن تلتزم موارد الموظفين المناسبة على المدى الطويل لدعم وتطوير التعليم الإلكتروني لتلبية احتياجات كل من المؤسسات والمبادرات والاستراتيجيات الكلية والادارية. وسيتم تحقيق عامل النجاح الرئيسي لتحقيق أقصى قدر من فوائد التكنولوجيا من خلال تشجيع تنسيق نهج الإدارة الاستراتيجية لتطوير التعليم الإلكتروني بما في ذلك التعلم والتعليم والموارد البشرية وتكنولوجيا المعلومات، واستراتيجيات العقارات. ولتحقيق ذلك، سيتم دمج مبادرات التعليم الإلكتروني ضمن عمليات التخطيط الاستراتيجي وتحسين الجودة في الجامعة.


18. مواصلة بناء القدرات في جميع مجالات التعليم الإلكتروني وستحافظ الجامعة على شبكات ومجتمعات الممارسة في جميع أنحاء المؤسسة لتطوير وتبادل وتضمين ممارسة التعلم الإلكتروني. تلتزم الجامعة بتوفير موارد تعليمية إلكترونية عالية الجودة. وستواصل المنظمة من خلال مكتب خدمات الاتصالات والمكتبة توفير التدريب والدعم للموظفين الذين يطورون الموارد والطلاب لضمان قدرتهم على استخدام الموارد على نحو أكثر فعالية لدعم تعلمهم. ترى الجامعة تقنيات التعلم كوسيلة لتعزيز المناهج الدراسية التي يقودها البحث. ولتحقيق ذلك، سوف دورهام استكشاف فوائد لمجتمع البحث الجامعي من بيئة البحوث الافتراضية المتكاملة.


19 - تلتزم الجامعة بتوفير فرص وموارد عالية الجودة للتعلم الإلكتروني تتسق مع الجودة العالية لتوفيرها بوسائل أخرى. ولتحقيق ذلك، سيكفل ما يلي:


فإن عملياتها المتعلقة بالموافقة والرصد والدعم المقدم لها تستمر بشكل صارم في ضمان جودة ومعايير توفير التعليم الذي يتم تقديمه كليا أو جزئيا من خلال التعليم الإلكتروني، حيثما يلزم تحديث هذه العمليات لمراعاة نهج التعلم الجديدة وعلم التربية التي تظهر بوصفها التكامل من التعلم الإلكتروني في المناهج الدراسية يزيد؛ هناك آليات واضحة لتعزيز ونشر الممارسات الجيدة في استخدام التعليم الإلكتروني لتعزيز نوعية فرص التعلم التي توفرها الجامعة؛ ويتم إبقاء اللجنة على علم تام بمسائل ضمان الجودة وتعزيزها فيما يتعلق باستخدام تكنولوجيات التعليم الإلكتروني.


20 - وستسعى دورهام إلى المساهمة في فهم القطاع وتقديره للقضايا الأوسع التي يطرحها التعليم الإلكتروني. وسوف نحافظ على مكانتنا البارزة من خلال استضافة الأحداث والمؤتمرات والمشاركة في الأحداث والمؤتمرات في أماكن أخرى. وعلاوة على ذلك تهدف الجامعة إلى تشجيع المزيد من البحوث موضوع محدد في التعليم الإلكتروني وعلم التربية من خلال تعزيز ومكافأة التميز والابتكار في التعليم الإلكتروني، إساسمنت و إفيدباك وتسهيل نشرها. وعلى وجه التحديد، سنشجع، عند الاقتضاء، التعاون بين الإدارات في البحث والتطوير والتقييم للتعليم الإلكتروني.


21 - تلتزم الجامعة بتقييم ونشر الممارسات الجيدة الوطنية والدولية للتعليم الإلكتروني. وفي هذا الصدد، نعترف بالمساهمات المحددة التي تقدمها منظمات مثل أكاديمية التعليم العالي و جيسك فضلا عن المؤسسات التعليمية الأخرى.


22 - وستواصل دورهام رصد توفير تكنولوجيات التعلم لضمان أن تكون البنية الأساسية للجامعة كافية لدعم الطلبات المتزايدة والمتنوعة للطلاب والموظفين. وستواصل الجامعة استكشاف استخدام التكنولوجيات الجديدة في مسيرتها لتمكين الطالب من الانخراط في كل من التعلم القائم على الفصول الدراسية وموقع مستقل. وسيشمل ذلك تيسير إنتاج موارد تعليمية وتعليمية إلكترونية عالية الجودة بما في ذلك تلك التي تنشأ عن طريق زيادة استخدام تكنولوجيات الفيديو والصوت.


23 - وتطمح دورهام نحو الاندماج السلس بين نظم المعلومات والتعلم القائمة، وستسعى إلى إيجاد طرق لدعم الإدارة الاستراتيجية المنسقة على مستوى الجامعة لكل من البيانات والنظم ومقدمي الخدمات التي تؤثر على تجربة تعلم الطلاب. وسنواصل وضع نهج شامل ومتماسك إزاء الأدوات والموارد الإلكترونية التي تدعم التعلم والتدريس. وسوف نستكشف أيضا فرصا جديدة لتعزيز البنية التحتية الداعمة للتعلم القائم على الفصول الدراسية المستقلة لضمان أن تكون مناسبة للغرض وتحديدا في مجال التعلم عبر الهاتف النقال.


مراجعة ترتيبات التمويل الاستراتيجي للتعليم الإلكتروني بما في ذلك النظر في:


وصندوق تنمية التعلم الإلكتروني لدعم تمويل الابتكار لتطوير مواد تعليمية عامة، والتمويل من أجل تعزيز البنية التحتية للتعليم الإلكتروني الحالية، والشراء الاستراتيجي للمواد المولدة الرقمية.


جامعة ألبرتا والتعليم الإلكتروني.


التوجيه الاستراتيجي للجامعة.


وتضع الخطط الاستراتيجية والأكاديمية لجامعة ألبرتا السياق التنظيمي لخطة التعليم الإلكتروني. تساعد الرؤية والرسالة التالية في تحديد اتجاه وغرض الجامعة والتعلم الإلكتروني في حرمنا.


جامعة ألبرتا، في التدريس والبحث وخدمة المجتمع، وسيتم الاعتراف لا جدال فيه، وطنيا ودوليا، باعتبارها واحدة من أرقى الجامعات في كندا، وبين حفنة من أفضل العالم.


مهمة جامعة ألبرتا هي لخدمة مجتمعنا من خلال اكتشاف ونشر وتطبيق المعرفة الجديدة من خلال التدريس والبحث.


وتحدد الأهداف النتائج الاجتماعية الضمنية في الجامعة التي تحقق رؤيتها ورسالتها. وستعد الجامعة الطلاب لحياة ناجحة ومهن كقادة الغد. وستكون الجامعة رائدة في إنشاء ونشر وتطبيق المعرفة. وستحقق الجامعة التميز المؤسسي. وستساهم الجامعة في تلبية احتياجات مجتمعاتها.


وتؤخذ رؤية الرؤية والرسالة والهدف المذكورة أعلاه من "جودة الاستثمار في مستقبل ألبرتا" - تحديث 2004 إلى 2002-06 خطة الأعمال الاستراتيجية.


ومن المتوقع أن رئيسنا الجديد، إنديرا ساماراسيكيرا، الشروع في استكشاف المجتمع وتحديث رؤية الجامعة، ومهمة، والأهداف، والمبادرات الاستراتيجية الرئيسية. وللإعداد لهذا النشاط، يسر نائب الرئيس (الأكاديمي) ونائب الرئيس (البحوث) عملية تشاور شاملة مع العمداء ورؤساء الأقسام والطلاب والموظفين وأعضاء هيئة التدريس واللجان الجامعية. وكان أحد أهداف هذه العملية هو دراسة الثقافة الأكاديمية للجامعة وإعادة تأكيدها. كذلك سعى المشاركون إلى تحديد موضوعات موحدة في التدريس والبحث من شأنها أن تعزز الحيوية المؤسسية.


والموضوعات الأكاديمية الناتجة عن عملية التشاور العام توصف بأنها "مناسبة بوجه خاص لأنشطة هامة فورية لأنها تستند إلى نقاط القوة والأنشطة القائمة أو أن تكون لها فرص فورية للتنمية وتتصدى للاحتياجات الملحة".


على الرغم من أن إنشاء رؤية للجامعة ككل أمر ضروري، فمن المسلم به أيضا أن العديد من الاستراتيجيات القوية تظهر من الكليات التي لها رؤى وأولويات ذات صلة السياق الخاصة للمستقبل. وبسبب هذا، فإن الموضوعات الأكاديمية التي تم تطويرها من خلال عملية التشاور العامة هي مبادئ توجيهية بدلا من مجموعة ثابتة من الأولويات. بعض الموضوعات هي قابلة للتطبيق عموما، مثل موضوع حول نوعية التجربة الجامعية، في حين أن البعض الآخر قد تكون أكثر أهمية لبعض الكليات من غيرها. أيضا، فإن كل كلية تطوير مواضيع فريدة من نوعها لسياقها المحدد.


الموضوعات الأكاديمية التي تم تحديدها هي: تحسين نوعية الخبرة الجامعية. التركيز على تواصل التعليم والبحث؛ الاستراتيجية الشمالية؛ مشاركة السكان الأصليين؛ المشاركة الريفية؛ التعاون المتعدد التخصصات؛ المشاركة الدولية.


(مشروع موضوعات لعقد اجتماع مشترك بين العمداء والرؤساء، 2005)


الموضوعات الأكاديمية والتعلم الإلكتروني.


وتثني تكنولوجيات المعلومات والاتصالات على قدرتها على المسافة، وربط المجتمعات المحلية، وسرعة نقل كميات هائلة من البيانات. والتعلم الإلكتروني هو تطبيق متكامل واحد لهذه التكنولوجيات. وعلى هذا النحو، فإن التعلم اإللكتروني له القدرة على التأثير على كيفية تحقيق جميع المواضيع. ومع ذلك، هناك موضوعان لهما العلاقة الأكثر إلحاحا مع استراتيجية التعلم الإلكتروني: تحسين تجربة الدراسة الجامعية والتركيز على التواصل والبحث العلمي.


وتؤكد المواضيع الأكاديمية المستمدة من عملية التشاور أن نوعية الخبرة الجامعية أساسية لتحقيق رؤية الجامعة ورسالتها. وقد بدأت العديد من اللجان ومجموعات الخدمات الجامعية أنشطة لتحسين تجربة التعلم الجامعي. ويؤكد هذا الموضوع الأكاديمي الأهمية الأساسية لهذا العمل ويضع إطارا للجهود المقبلة. ويشمل وصفه عددا من الطرق لتحسين بيئات التعلم الجامعية.


وتتراوح الممارسات الموصى بها من المستوى الأعلى تخطيط برنامج كلية للاستراتيجيات التعليمية الفردية لاستخدامها في الدورات. ويتم تشجيع الكليات على النظر في تجديد المناهج الدراسية واستراتيجيات لإشراك الطلاب في برامج البحوث العلمية. ويقترح عدد من الأساليب لتحويل التعليم بما في ذلك التعلم النشط، والتعليم القائم على المشاكل، واستخدام الأفواج لإنشاء مجتمعات التعلم، وتوفير فرص الطبقة الصغيرة.


والتطبيق المتعمق للتكنولوجيات التعليمية تمكين الجامعة من تنفيذ فعالة من حيث التكلفة العديد من الأساليب الموصى بها كجزء من تحسين تجربة الجامعية. وتتيح بيئات التعلم الإلكتروني المصممة تصميما جيدا للمدربين إنشاء أنشطة تعليمية نشطة واستخدام التعليم القائم على المشاكل على الرغم من أحجام الفصول الكبيرة. ولا تؤدي تكنولوجيات الاتصالات إلى زيادة إمكانية الوصول إلى المعلومات فحسب، بل يمكن استخدامها أيضا لتيسير التعاون والخطاب بين الطلاب والمعلمين والخبراء الخارجيين. يوفر التعلم الإلكتروني وسيلة لزيادة مرونة بيئات التعلم لاستيعاب الطلاب ذوي المعرفة والمهارات والخلفيات الثقافية المتنوعة. إن التحول العميق في كيفية تعامل الناس مع التعلم والتدريس المعجل بالتعلم الإلكتروني يؤثر الآن على التصميم المعماري لمرافق التدريس.


كما أن الموضوع األكادميي الذي يركز على تواصل التعليم والبحث له صلة مباشرة ومباشرة بالتخطيط للتعلم اإللكتروني. مناقشة هذا الموضوع الأكاديمي تشجع دمج التدريس مع البحوث من خلال إنشاء مختبر واسع وفرص البحث الميداني للطلاب الجامعيين. ويعتبر وضع العمل والخدمة المجتمعية وسيلة محتملة لمزج التعلم مع البحوث. والهدف من ذلك هو خلق سلسلة متصلة من المنح الدراسية حتى مستوى ما بعد الدكتوراه.


ويمكن استخدام التعلم الإلكتروني لزراعة تكامل التدريس مع البحث من خلال إشراك الطلاب في التعلم عن البحوث، وتطوير المهارات البحثية، وإجراء البحوث في البيئات الافتراضية. تكنولوجيا المعلومات والاتصالات تمكن الطلاب ليس فقط من الوصول إلى البيانات، ولكن للتحدث مع الباحثين الآخرين كجزء من المشاركة في المجتمعات البحثية.


الجامعة تعزز قيمة الطلاب اكتساب الخبرة الدولية. هذا النوع من الخبرة يوسع وجهة نظر المتعلم وقد يزيد من دوافعه للتعلم. عدد قليل من طلاب الجامعات لديهم الوسائل اللازمة للسفر إلى الخارج للمشاركة في البرامج. ومع ذلك، يمكن استخدام التعلم الإلكتروني لرفع أعداد الطلاب الذين يمكنهم اكتساب المعرفة والخبرة من خلال العلاقات مع المجتمعات الدولية.


مع مرور الوقت سوف تكون استراتيجيات التعلم الإلكتروني في الجامعة جزءا لا يتجزأ من متابعة المواضيع المشاركة في الاستراتيجية الشمالية والمشاركة مع المجتمعات الأصلية والريفية. وبالمثل، فإن موضوع التعاون المتعدد التخصصات سيتحقق جزئيا من خلال النظم التي أنشئت لدعم التعلم الإلكتروني.


وثائق الجامعة الرئيسية دراسة استراتيجيات التعلم الإلكتروني.


وكما ورد في المقدمة، أصدرت الجامعة التكنولوجيا في مجال التعلم، وتقرير فرقة العمل التابعة لمجلس الشيوخ في عام 1995، والتعلم الأول، وهو تقرير متابعة في عام 1996.


وبسبب تركيزها على التخطيط، فإن التعلم الأول يخدم كمقياس يمكن أن تقيسه الجامعة تقدمها. ومنذ عام 1996، تم القيام باستثمارات ضخمة في توسيع المختبرات، وتحسين البنية التحتية لتكنولوجيا المعلومات، ووضع معايير حاسوبية، والتحول نحو بيئة تعليمية تركز على المتعلم. وعند كتابة التقرير، لم يكن هناك نظام لإدارة التعلم. التعلم الأول أيضا كتالوجات العديد من المشاريع الرائدة تطوير المغلف التعلم (لي) التي كانت جارية في ذلك الوقت. إن التحسينات في البنية التحتية للتكنولوجيا، والفهم الذي تولده مشاريع لي، وبرامج التطوير المهني للمدرسين الجامعيين توفر الأساس الراسخ الذي يكمن وراء النطاق الواسع وعمق التكامل التكنولوجي في جامعتنا في عام 2005.


واقترح التعلم الأول أيضا مركزا تعليميا متكاملا يتضمن ما يلي: المساحات الفيزيائية لعقد المؤتمرات بالفيديو، والتعليم عن بعد، والعروض المتعددة الوسائط؛ استوديو إنتاج لتطوير محتوى الوسائط المتعددة؛ مركز أعمال. شبكة اتصالات متقدمة تتفاعل مع العالم الخارجي؛ وهو مركز مركزي للتحكم والتحكم في الفصول الدراسية التي تدعم التكنولوجيا.


وكان مركز التعلم الوارد وصفه في هذا التقرير بمثابة الإطار المفاهيمي لمركز تيلوس للتطوير المهني.


وتؤكد التقارير الأولى للتكنولوجيا في التعلم والتعلم أهمية مواءمة جهود وحدات الخدمة والكليات لتعزيز بيئات التعلم المتفوقة للطلاب. تسجل التقارير أيضا العديد من العقبات التي تحول دون تحقيق هذه الحالة المثالية في جامعة ألبرتا.


وقد استفادت الجامعة منذ عام 1996 من الجهود التي يبذلها موظفون أكاديميون وموظفون متخصصون معنيون بمهام مثل خدمات التعليم الجامعي (أوتس)، والتكنولوجيات الأكاديمية للتعلم (أتل)، وخدمات التعليم الإلكتروني في المعهد. وتوسعت برامج وخدمات هذه الوحدات لتعكس الزيادة الكبيرة في استخدام التكنولوجيا في التعليم. وللاطلاع على وصف لأنشطة هذه الوحدات، انظر الملحق أ. وأصبحت الحاجة إلى المواءمة الاستراتيجية وتنسيق أنشطتها على النحو المحدد في التكنولوجيا في التعلم أمرا ملحا بشكل متزايد.


وفي أواخر عام 2003، شرع مكتب المدعي العام ونائب الرئيس (الأكاديمي) في استعراض وحدات دعم التعلم الإلكتروني في الجامعة. وتم التعاقد مع المراجعين الخارجيين من أجل: تقييم ولاية وتنظيم وحدات دعم التعلم الإلكتروني؛ وتحديد مواطن القوة والفرص لتحسين الخدمات ودعم التعلم الإلكتروني؛ والتوصية بمبادئ توجيهية لتخصيص الموارد لتكنولوجيات المعلومات والاتصالات والتعلم الإلكتروني.


وقد أجرى المراجعون مقابلات مع عدد كبير من المدراء وممثلي هيئة التدريس فضلا عن عدد من موظفي وحدات دعم التعلم الإلكتروني. وقام كل من بريسكوت وجيه كاري، المراجعين، بتلخيص ملاحظاتهما وتوصياتهما في المراجعة الخارجية لوحدات دعم التعليم الإلكتروني في جامعة ألبرتا الصادرة في أيار / مايو 2004.


وسمع المراجعون أن أعضاء هيئة التدريس الذين ينفذون التكنولوجيا في تعليمهم وجدوا مرارا وتكرارا أن عبء العمل المتزايد المتأصل في هذا النشاط لم يعترف به ولا يكافئ. وقد أفاد عدد من الذين أجريت معهم المقابالت بأنهم تم الخلط بينهم فيما يتعلق باألدوار المختلفة لوحدات الخدمة، ال سيما بالنظر إلى التداخل المتزايد في الخدمات بين فريق مكافحة اإلرهاب ومجموعة خدمات التعليم اإللكتروني. وأشار المراجعون أيضا إلى الضغوط الكامنة في إدارة الحجم المتزايد لاستخدام الشبكة في الحرم الجامعي، وعلقوا على أن هذا النمو لن يكون مستداما بدون موارد إضافية. وأكدوا أن الزيادة المتوقعة في استخدام التكنولوجيا التعليمية ستستمر في تصعيد الطلب على الدعم.


وشجع المراجعون في توصياتهم المديرة ونائب الرئيس (الأكاديميين) على اتخاذ "إجراء فوري وحاسم لوضع جامعة ألبرتا على دعم أفضل لاستخدام تكنولوجيا المعلومات والاتصالات لدعم التعلم والتعلم". وكانت التوصيات الثلاث الرئيسية للتقرير هي: وضع توجهات وخطط استراتيجية؛ إنشاء وحدة شاملة جديدة لدعم التعلم الإلكتروني؛ والتركيز على مجالات الفرص التي تشمل إطلاق مبادرات هادفة لتحقيق أثر أكبر، ووضع استراتيجيات لتوسيع نطاق الشبكة العالمية للإنترنت، وتقييم أولوية برامج المسافة الكاملة التي توفر قدرا أكبر من فرص الوصول إلى الطلاب.


وقد خلصت المراجعة الخارجية لوحدات دعم التعليم الإلكتروني في جامعة ألبرتا إلى أن الهدف المشترك المتمثل في دعم التعلم والتعلم أكثر فعالية من خلال استخدام التكنولوجيا، وخبرة موظفي وحدات الدعم، وهي هيئة من أعضاء هيئة التدريس المبتكرين المهتمين بمشاركة والخبرات، وإدارة داعمة، ورؤية المستقبل هي واحدة مقنعة.


ملخص.


التعلم الإلكتروني مهم للغاية ل ول في عام 2005 وما بعده ل:


التركيز على السوق & أمب؛ موقف استخدام القدرات & أمب؛ القدرات بطرق جديدة خلق بنية للنجاح في المستقبل.


أهمية الجامعة في سياق أوسع.


دفس و هفس استراتيجيات التعلم الإلكتروني & أمب؛ تدفق الموارد البحث والتطوير والنشر تطوير الأعمال بما في ذلك تحديد المواقع والدعاية والترتيب الجودة - المذكورة في مراجعة الحسابات كا.


أهمية التعلم.


· التكافؤ - بالنسبة للمسافة، الوضع المختلط & أمب؛ الحرم الجامعي التعلم القائم.


الوصول إلى قابلية الوصول القيمة المضافة للجميع المرونة والتنوع والمشاركة التكامل (ليستر على الانترنت ومكتبة إلكترونية)


أهمية التدريس.


القيمة المتساوية للتعليم والبحث البحوث في التدريس الوقت للأكاديميين - فعالية & أمب؛ والكفاءة، واستخدام الشركاء المدربين عند الاقتضاء.


طبيعة الاستراتيجية.


يستوعب نقاط القوة القائمة ولكنه يعزز الابتكار والاستجابة بناء القدرات والقدرات المتعلقة بمتطلبات العملاء انظر إلى التركيز على التحضير للمستقبل التكاليف: ضمن الموارد الموجودة أو الموارد الإضافية التي تركز على الموارد، وإعادة استخدامها وإعادة استخدامها، والمدرة للدخل، والمشاريع الممولة.


القسم 1: استراتيجية فرعية لاستراتيجية التعلم والتدريس تشكل إطارا استراتيجيا وأهدافا للتعلم الإلكتروني والابتكار التربوي في جامعة لوس أنجلوس على مدى السنوات الثلاث المقبلة، بما في ذلك 15 هدفا استراتيجيا.


القسم 2: إطار لخطة التنفيذ.


1.1 فوائد التعلم الإلكتروني ل ول.


يمكننا أن نرى التعلم الإلكتروني وما يرتبط به من تربوية مبتكرة كسلسلة متصلة مع البعيد تماما والمسافة في نهاية واحدة، من خلال الاستخدام الهادف لتعزيز التعلم في وسائط المخلوطة أو مختلطة لدمج التعلم الإلكتروني في جميع الخبرات التعليمية والتعلم في الطرف الآخر .


الفوائد الرئيسية المحتملة لزيادة استخدام التعلم الإلكتروني في الجامعة هي:


تلبية متطلبات مقنعة لمواصلة تطوير التعلم عن بعد بطريقة تشمل النماذج التربوية والتجارية السليمة إلى سوق التعليم المتزايد على نحو متزايد وتتطلب، ويوفر جودة عالية التعلم والدعم للمتعلمين عن بعد يعادل ذلك المقدمة لحضور الحرم الجامعي زيادة المرونة، وإمكانية الوصول وإضفاء الطابع الشخصي على توفير التعليم للطلاب في الحرم الجامعي والمسافة وتعزيز القدرة على دمج الدراسة مع المنزل والترفيه والحياة الاجتماعية وحياة العمل دمج التعلم الإلكتروني والتعليم مع توفير متزايد من الأعمال الإلكترونية والموارد الإلكترونية والدعم الإلكتروني في the university so that each contributes to, and enhances, the others treat e-learning skills as normal, necessary and desirable in the 21 st Century move towards a 'balanced mixed mode' learning provision with roughly equal numbers of campus and distance students - probably in a unique position in the UK.


1.2 Scope of this Paper.


The e-learning strategy takes a view of worthwhile business development, quality learning processes and pedagogical innovation at UoL. What it does not do is consider a wide range of other missions that can be addressed by e-learning such as increased openness, cross and borderless education, and outreach into the community. It also does not address the pros and cons of existing technologies in use (particularly the Virtual Learning Environments VLEs) since that would be a diversion and attention currently needs to be focussed on pedagogical and business development and providing a stable technological environment. Furthermore it does not specify very detailed use of certain learning technologies and their links with directly addressing learners’ needs or applications. They need to be developed close to the learners, researchers and teachers through the implementation of this strategy, rather than prescribed. The strategy makes provision for this to continue in a wide variety of ways and puts resources in place in terms of plans and people to ensure it is achieved.


Within UoL, ‘lone rangers’ with special energy often achieved many of the more entrepreneurial actions including the development of distance learning. Commitment and organizational processes have grown up around these accordingly. These are not easily transferable or scalable. The strategy in this paper seeks to provide a framework to embed awareness of distance and e-learning and research into teaching innovation into the much wider consciousness of UoL. The recent interim report lays out in much more detail the UoL’s capabilities and markets in distance learning and the need for associated systems development ( Continuing the Development of Distance Learning - An Interim Report, David Christmas, January 2005)


1.3 A Key Moment in Time.


Three years appear to be the longest we should strategize in the current rapidly changing climate. In addition, to benchmarking, we suggest an initial review towards the end of the first 2 years with a more substantial review towards the end of the third year. At this point, the aspiration should be to integrate the e-learning strategy into the broader Learning and Teaching Strategy.


Recently, the early focus on technological infrastructure has given way to emphasis on pedagogy, connectedness and in blending newer and older approaches to learning. The new buzz word is ‘blend’. However this cannot be seen as a panacea: choices of pedagogy and technology are complex. If students are offered regular teaching and learning processes (books, lectures, face-to-face seminars) together with somewhat uncertainly presented e-learning, it is inevitable that they will prefer the familiar.


1.4 Principles of the E-learning Strategy in UoL.


1.4.1 Core Capabilities.


The framework for the UoL e-learning strategy takes a ‘resource-based’ definition of the match that we can make between our internal resources and skills, and the opportunities and risks created by our external environment. Such a framework both implies identifying what core capabilities and existing strengths (what are we good at, what makes us special?), and how a strategy can take advantage of these in a competitive world (what can we do well and differently?). A strategy based on our strengths will be more durable, and harder to imitate than ‘off-the-shelf’ strategies (Hamel and Valikangas 2003) or those based on traditional marketing approaches.


For these purposes, we can identify our core capabilities as:


UoL’s status as a major provider of post graduate distance learning strengths in sectors which may lend themselves to e-learning approaches including archaeology, genetics, science and education teaching fully informed by research networked within region and FE diverse and non-elitist international teaching excellence including acknowledgement of distance learning and e-learning plans (QAA)


Of these, probably only item 1 truly differentiates UoL from other UK universities, some.


of whom could claim all or some of the others.


The core capabilities that are obvious or we most enjoy or admire, may not be strategically relevant. Instead they need to be those that our wide range of ‘stakeholders’ (students, clients, partners, funding bodies etc.) both perceive and value. Choices of where to be innovative, and where to increase the development of e-learning should not be based on a bland view of ‘market’ but a more complex view of the value of e-learning meeting mission and objectives.


1.4.2. Differentiation of Technologies.


We can distinguish between core technologies and peripheral technologies. The core forms the basis of current activities that must be maintained, and since effort and investment have been put into them, they do not present a high risk. For the purposes of this strategy we consider the use of commercial Virtual Learning Environments (VLEs), and the e-resources provided by the library to be core technologies. Nearly all universities are currently adapting to using VLEs, so in the medium term these core capabilities will no longer be innovative. Peripheral technology is on the ‘edge’ and offers more choice. However some peripherals will become mainstream over time so the strategy needs ways of including potential new technologies and preparing for new capabilities. Hence, it is also important to focus on building increased capacity and capability for e-learning innovation and on looking ahead to potential and new learning technologies and their applications in our context.


1.5 The Challenges and Opportunities to be Addressed for UoL and E-learning.


There is considerable evidence that most HEIs are still struggling to engage a significant percentage of students and staff in e-learning and real development beyond projects by innovators has so far been modest. At UoL we need to recognise these challenges and implement our strategy very specifically to address them. يشملوا:


Research into the technology is now robust enough for attention to turn to business development, pedagogical innovation and away from technical ‘solutions’ and ‘fixes’. Research into distance learning over more than 30 years identified what works, what does not, what constitutes excellence and what adds real value to student experiences. Most is relevant to distributed e-learning. Such knowledge is of no value if it cannot be used in a flexible and contextualized manner and in particular if it is not embedded into the everyday teaching processes of the University.


· There are two main ways in which e-learning can be introduced into traditional teaching, whether on campus or at a distance. One is through large scale centralisation and provision of professional services. The second is more incremental, perhaps a little slower and more challenging, but gradually involving all members of staff to make their contribution. This involves the choice of easy to use technologies and investment in personal, course and departmental learning. The latter has the advantages of developing capabilities for the longer term and keeping ‘ownership’ with the academic departments. It is this model we chose as most appropriate for UoL.


Internal investment and approval systems in UoL do not encourage systematic change and there is a lack of institutional learning from isolated experiments and innovation. The Beyond Distance Blackboard site and the Research Alliance have started to address these issues.


Distance and e-learning require more up-front investment (compared to campus based teaching) but offer a low cost and sustainable model over several years if large numbers of students continue to register . Any pedagogical innovation has start up costs, especially if associated with sharing and reusability of resources and processes. Costs associated with e-learning of course include capital and direct costs of the technology itself but also the development of resources involving a number of professionals and considerable academic and technical staff development. In the medium term the costs, and opportunity costs associated with the human resources are likely to be highest and offer the faster payback, than the technology provision. In addition, effective and efficient support systems need to be in place. Once set up, the cost effectiveness of online support systems will be realised speedily.


· Attempting scaling up of distance learning through ‘hand crafting’ (in a way that is possible in campus based learning) is uneconomic and unsustainable for distance. Therefore predictions need to be made about which courses are worth funding in this way, serious choices made and resources diverted in those directions.


2. The E-learning & Pedagogical Innovation Strategic Framework for UoL.


Quadrants 1, 2 and 3 represent the deployment of UoL’s existing core capabilities and capacity through incremental innovation.


Quadrants 1 & 2 suggest deployment of UoL key strengths in teaching excellence but with adjustments to new technologies.


Quadrant 3 suggests deploying the understanding of technologies already in place to promote business development, solve problems and increase quality of all kinds.


Quadrant 4 represents a more radical view of change using peripheral technologies, new products, new markets and missions.


The top left hand box of the matrix suggests achieving growth with our established technological products, especially our VLEs (Blackboard™ and Tribal Learning’s le™) embedding them further into our teaching and learning processes and using them for increasing numbers of purposes and students.


Much can be achieved by deploying such ‘off the shelf’ technologies but this requires careful business planning, investment in staff development and support and excellent provision of ICT within university systems. It also requires that we plan our markets and student requirements and the resource implications of supporting this technology.


For DL, the focus should be to further develop communication and group teaching in the online environment, rather than a major shift from the delivery of print to online resources at this time. Content is rarely viewed as a major differentiator; value lies in brand, support, group teaching, communication with staff, accreditation and licenses to practice. At a discipline level, the relevant HEA (ex-LTSN) Subject Centres can often provide academic courseware that is freely available.


We should first identify and target those areas where there is potential for growth, rapid improvement in quality or efficiency gains. The aim is to move more of our regular learning into the e-environment but in a way we can pilot transferable or scalable processes.


Recommendations: Quadrant One.


Time scale: immediate and ongoing.


Promote use of the VLEs for all distance learning (DL), including the evaluation of existing distance learning courses.


Enhance the experience of campus based students through the use of e-resources and learning support through the VLE.


Key actions for Quadrant One.


Revise pedagogy to ensure excellence for topic in terms of resource delivery, accessibility to diverse student groups and communication.


Sustain or promote growth in student numbers.


Enable efficiency of delivery.


Enable efficiency gain for staff.


Make economies of scale.


Develop a wider range of online services and support, including for diverse student groups.


Promote effective communication and identification with the University.


Promote completion and continuing study with the University.


Reduce face to face components for DLs and replacing with high quality e-seminars.


Ensure equivalence for DL and campus based students.


Build on the work started to inspire, increase awareness and applications of e-learning.


Explore how e-learning relates to conventional and traditional forms of learning and teaching.


Increase quality of experience for students, especially from perspective of flexibility, diversity or engagement.


Pilot research-led innovation in teaching through VLEs.


Pilot potentially scalable processes.


Increase services, resources, communication or value for students already using the VLE.


Experience in and development of the skills of e-learning design and teaching online with and for remote students is not widespread in UoL. There is a need to enable more teams in departments to understand and develop effective e-learning using the VLEs. All need support in designing for participation and intervening for learning. Many of the problems and benefits of using the VLEs can be dealt with by appropriate design before the students arrive. In addition, we plan that selected members of staff and relevant assistants are further trained to initiate and maintain quality online tutoring.


In order that academic departments can focus on high quality e-learning design using the VLEs, services including student support services, the library, and the Students’ Union will be developed and brought together through the VLE (project title ‘Leicester Online’) thus providing an excellent service to distance students and good access to all students when working remotely. This will enable the University to embed holistic support within departments and subject areas. It can become a part of the student experience naturally, rather than appearing as a ‘bolt-on’ facility to which students may feel they are driven when difficulties arise .


Full time campus students.


We do not intend to replace face-to-face teaching in the university for campus based students but instead extend and enhance their experience, and enable them to study in more flexible ways. Furthermore, there is increasing evidence of students presenting with wireless enabled laptops and/or the desire to use broadband from residences. We will promote and encourage blended learning on campus especially towards innovative e-teaching, learning or assessment approaches where we can offer improved quality in resources and/or delivery, enable effectiveness and efficiency and aid retention and completion of students. Some staff may be happier to gain experience in blended learning before considering distance.


Time scale: Medium - pilots to start in 2005 and ongoing for foreseeable future.


The top right hand quadrant (existing mission/new technologies ) addresses the many new learning and mobile technologies now available. Most of the newer widely used technologies such as smart phones, ipods, GPS etc have no t been developed for learning and need good understanding of potential teaching applications to be successful in new contexts. Many new technologies are appropriate for off campus use, as combinations and blends, for dynamic delivery of content and for human intervention and support of distance learning processes. There are new understandings of the use of knowledge creation, sharing and repositories that can be deployed. Many technologies can be channelled through the VLE but are not limited by the obvious VLE operations. Many applications are at the pilot stage and the opportunity here is for UoL to be at the forefront of developments.


Recommendations: Quadrant Two.


Research and pilot the use of the new technologies for distance learning, where value might be gained for students or staff, access, retention or achievement.


Enhance the experience of campus based students through the use of new technologies.


Key actions for Quadrant Two.


Research applications and pilot applications to go ‘beyond the VLEs ‘


Encourage students and staff to explore everyday technologies for learning, communication and support purposes.


Improve accessibility for all, especially using everyday communications technologies.


Talk to providers of technology and find a good fit at the right price for pilots.


Provide for evaluation and dissemination of selected projects for scalability and transferability to distance learning or transferability from department to department.


Time scale: immediate and ongoing.


The lower left hand box ( existing/new ) represents using e-learning technologies to address different and new markets, missions, levels and disciplines of learning and teaching (compared to now) but using the expertise and technologies already developed. Realistic approaches must be taken to the market to reduce risks as far as possible. As distance learning depends on volume, there should be a minimum contracted commitment before new e-learning processes are developed.


In addition, UoL’s CETLs are charged with not only developing excellence in their fields but also transferring understanding to others, including outreach and virtual networking activities, application to other disciplines of techniques and approaches developed, links University-wide initiatives, such as the e-learning strategy & development of a pedagogic research agenda.


There is an opportunity to enable joined up provision through e-resources across the UoL but also to have students make stronger and easier connections between the subject areas they study and the services they can use, and for the first time to move towards an equality of experience for every student of the UoL.


Recommendations: Quadrant Three.


Identify, create and deliver, using the VLE to new markets, countries and groups.


Focus on transfer of learning and technology applications from one department to another thus providing enabling technologies through the university.


Key Actions for Quadrant Three.


Identify untapped markets and develop distance learning deploying e-learning in a new topic areas or levels.


Enable understanding, appreciation of and transfer of e-learning successes from one department to another.


Collaborate through e-learning with our associates, partners, collaborators and lower costs through economies of scale.


Time scale - medium to long - research during 2005 with one or two high profile pilots to start by 2006.


The lower right hand box ( new/new ) is the most challenging, risky and potentially rewarding. Research about e-learning is being published and goes beyond the simplistic ‘what works’ scenarios of stage one of technology introduction. In this quadrant lies power behind the e-learning movement and the greatest potential to put UoL on the global e-map. The Beyond Distance Research Alliance will focus on bringing forward ‘weaker’ signals from the technological and e-learning environment for consideration.


Recommendations: Quadrant Four.


Develop 1 or 2 large innovative projects.


Seek several smaller but highly innovative projects using peripheral technologies.


Actions for Quadrant Four.


Search for models of success and application of future technologies.


Integrate research understanding from e-learning and innovative pedagogy in future business, planning and budgeting processes.


View learning technologies as iterative processes, between what technology makes possible and what demands are made on that technology, and be involved and influential in the e-learning world.


Build research into all and any projects .


Seek collaborative partners.


1.5 Summary of Strategic Aims : Each aim will be planned as a project, and tied into the relevant committee structure. Some adjustments to targets and timescales may be made in discussion with individual departments and faculties.


Unit/dept Responsible For lead.


DfES e-learning strategy.


An enabling policy related to full access & equivalence.


1. UoL part time and distance students to be advised to have regular Internet access, indication in prospectuses immediately. See note 1 below.


Oct 2006 for brochures October 2007 for access.


under-representation, flexible mixes.


2. VLE available for all UoL distance students by 2007 See note 2 below.


under-representation, flexible mixes.


3. VLE available for all campus based students See note 2 below.


under-representation, flexible mixes.


4. Distance learners receive equivalent support to campus attendees.


under-representation, flexible mixes.


B Staff development and enablement.


5. Staff to have basic VLE access, training, support & encouragement.


training leadership, refining practice of front line staff, flexible mixes.


6. Media zoo & demonstration lab available for staff and associates.


new understandings of pedagogy, training, leadership, refining practice of front line staff.


7. Deployment of teaching initiatives funds.


New understandings of pedagogy flexible mixes.


8. High profile celebration and reward of individual and department innovation in teaching.


new understandings of pedagogy training, leadership, refining practice of front line staff.


9. Training in online teaching and delivery provided for associate tutors, where required.


refining practice of front line staff.


C E-learning research.


10. Attendance by staff of Beyond Distance Research Alliance events & availability to all staff of Beyond Distance Blackboard™ site.


2.2, 2.3, 3.3, 4.1, 4.2, 4.3, 4.4, 6.1, 6.2, 6.3.


new understandings of pedagogy, refining practice of front line staff, flexible mixes urgent develop research in pedagogy & e-learning & inf sharing.


11. Staff researching into their own teaching, attracting external funds and publishing in area of e-learning.


training, leadership, refining practice of front line staff flexible mixes.


D Future projects and positioning.


12. Online assessment for appropriate D&ML courses.


demand for e-assessment, flexible mixes.


13. Students using learning technologies other than VLE and e-library.


training, leadership, refining practice of front line staff flexible mixes.


E Impact on business development.


14. New courses use VLE productively See note 3 below.


new understandings of pedagogy, flexible mixes.


15. New courses and modules assessed for distance, e-learning or distributed teaching applications See note 3 below.


new understandings of pedagogy flexible mixes.


Note 1 : This statement of policy can also accommodate exceptions. If it can be demonstrated that access to the Internet operates in a discriminatory manner then the University will seek to find an acceptable alternative.


VLE use is already developing rapidly in UoL:


· Blackboard course sites activated to date: 715.


· Blackboard course sites currently in use: 519.


· Active students on Blackboard: 5043.


· Students enrolled on more than one course site: 6730.


· Instructors on Blackboard : 687.


· All pre-clinical modules are in Tribal’s Technology’s le™. 1st years 13, 2nd years 23 & 3rd years 28 modules.


· Phase 2 (clinical) modules are being launched on le™ this semester.


· Learners on le™ : 3000.


· Tutors on le™ : 170.


Note 3: course approval processes.


Individual departments are best placed to take decisions on content, level, the demands of accreditation by professional bodies and a wide range of other issues. Intervention in course approval processes is intended to raise awareness of the possibilities and enable the strategic aims to be fulfilled in the most appropriate manner. Those proposing to mount new courses will need to demonstrate that they have considered distance and e-learning. Those proposing new e-learning courses will need to demonstrate that they have the skills for effective and efficient design and delivery, or are seeking funds for appropriate support.


Summary of Recommendations.


Promote use of the VLEs for all DL, including the evaluation of existing distance learning courses.


Professor of E-learning.


Enhance the experience of campus based students through the use of e-resources and learning support through the VLE.


Professor of E-learning.


Research and pilot the use of the new technologies for distance learning, where value might be gained for students or staff, access, retention or achievement.


Professor of E-learning.


Research and pilot the use of the new technologies for campus or mixed mode students where value might be gained for students or staff, access, retention or achievement.


Professor of E-learning.


Identify, create and deliver new modules, courses and programmes, using the VLE to new markets, countries and groups.


Director of International Office & Programme Dvpt Working group.


Focus on transfer of learning and technology applications from one department to another thus providing enabling technologies through the university.


Director Staff Development Centre.


Develop 1 or 2 large innovative projects associated with new media and markets.


Professor of E-learning.


Seek several smaller but highly innovative projects using peripheral technologies for learning.


Professor of E-learning.


Develop communication plan and use new channels to ensure all staff are informed about and involved in the e-learning strategy.


مدير التسويق.


Ensure computer services develop to accommodate increasing numbers of remote learners and increased use by campus students of mobile and remote technologies.


Director Computer Centre.


Develop the project ‘Leicester Online’


Professor of E-learning.


Ensure equivalent experience for all Leicester students regardless of location.


Pro Vice Chancellor.


Advise on the provision of specialised software and support for students with specific learning difficulties and disabilities, with appropriate resourcing.


Head of AccessAbility Centre.


Review progress of e-learning strategy at end of 2 years, major review at end of 3.


Professor of E-learning.


Relevant recommendations from Continuing the Development of Distance Learning (January 2005)


There are strong connections between the E-learning Strategy and the development of DL. Listed below are DL recommendations that are particularly relevant here (using the original numbers).


Encourage DL staff to become actively involved in the Beyond Distance Research Alliance.


Professor of E-learning.


Explore the potential for extended Computing Helpdesk opening hours.


Work with EDSC to develop electronic student support services.


From March 2005.


Produce DL Business Plans with departments.


Explore options for enhancing programme approval processes to identify opportunities for extending the DL curriculum and inclusion of effective e-learning.


Director DLA and Professor of E-learning.


Report to VCACAO 21st March 2005.


Use DL Business Planning process to explore new product and market opportunities with DL departments.


Director DLA and Director of Marketing.


By April 2005 ongoing.


Document the use of external teaching staff (based on information gathered during business planning).


Work with the Professor of E-learning to produce proposals for improvements to the management and ongoing development of external teaching staff, drawing on Open University practice and the potential for using e-learning techniques.


By September 2005.


Establish an annual review of competitor activity in DL and e-learning, reporting to VCACAO and the DL and E-learning Sub-committees of the T&LC.


Director DLA, Director of Marketing and Professor of E-learning.


Review overall approach to student support.


Professor of E-learning and Director DLA.


Section 2: Action Plan.


Many agencies (people, departments, units) in UoL are keys to the success and achievement of the e-learning strategy through support, development and implementation. Resourcing is provided in two main ways:


1. through repositioning, focus and alignment of many plans and actions throughout the university.


2. through recognition of the need for start up and booster resources of various kinds (see Appendix 4).


2.1 Academic staff, Academic Related Staff, Departments and Course Teams.


Academic staff are naturally reluctant to change their methods of teaching and learning without a deep understanding of why and how, due to concern for quality and benefits. Furthermore, there is a belief that e-learning is about technical ‘solutions’ rather than pedagogical innovation. In practice, e-learning, whether combined with other forms of teaching and learning or not, is complex and involves shifts both in understanding and behaviours, well beyond the provision of technology. There are few direct reasons for academics to become involved in innovations in teaching as time for research competes on a daily basis, hence staff development, support and information is crucial to success. The e-learning strategy seeks to ensure that ownership, not only of content but also of pedagogy, continues to lie directly within academic departments but recognises that a wide variety of mechanisms must underpin the continued developments.


2.2 Communication Strategy.


At UoL, with its separate operations in departments, it is difficult to develop a joint ‘vision’ and direction and engage in a development process involving the maximum possible number of staff. The e-learning strategy is, of necessity, complex. Each of the quadrants needs a different approach to understanding appropriate technologies and pedagogies. UoL marketing department has agreed to put together a professional communication plan and use new channels to ensure all staff are informed and involved.


2.3 Staff Development.


Quadrants One, Two and Three.


The Academic Practice award provides continuing professional development (CPD), rather than an academic hurdle, for all staff new to teaching in HE. It ensures that such staff are introduced to the potential of VLEs whilst exploring the broader theory and practice of their work. This demand is likely to increase significantly as the Higher Education Academy requirements for new and existing staff are published for implementation in 2006.


Shorter interventions in both pedagogy and e-learning (First Friday, bespoke training and e-Reflections sessions) meet the needs of more experienced staff. The appointment of a Materials Developer to support the work of the Educational Developer (e-learning) has significantly increase capacity.


Increased developments that will support achievement in these quadrants include:-


1. Adaptation of modules specifically promoting e-learning as part of the expanded Academic Practice Award.


2. VLE training sessions for support staff.


3. Awareness of and engagement with other new technologies JISC Plagiarism.


detection, Classroom Performance System, SERSI Rooms, Impatica & Breeze,


specialised software for disabled students.


4. Engagement with the ‘Media Zoo’ as part of the revised Academic Practice award,


maximising size, flexibility and equipment levels of staff technology training space.


(including ‘Media Zoo’).


5. The Teaching Enhancement Forum together with TAN plans to take a ‘Community of.


Practice’ approach to generating initiatives and pedagogical projects including e-


The promotion and support of research activities through ‘Beyond Distance’. The Staff Development Centre plays a major part in dissemination of new technologies to new staff (through Induction and the Academic Practice award) and existing staff (through the Teaching Enhancement Forum and training events).


2.4 Computer Centre.


The Computer Centre is responsible for the provision of core academic systems and services, including the VLE, and the network infrastructure, for both campus and Internet access. It will support and share the aims and objectives of the e-learning strategy in terms of the development of IT systems for both teaching and research throughout the University.


In order to achieve facilitation of the strategy with relatively modest resources (especially manpower) it will be necessary to standardize on a limited set of software and hardware types, especially for Quadrants One & Two. In addition, resources will need to be found to research technological developments and implement new services in an efficient way, (Quadrants Three & Four) whilst at the same time maintaining existing core services for campus based learning and teaching.


The e-learning strategy increases the reliance on the University’s IT infrastructure. The Computer Centre will consider the resilience of services, disaster recovery planning and support cover. In each of these areas we will need to balance additional cost against risk and perceived value of the service. The Computer Centre is continuing to develop and improve service resilience in the selection of server hardware and with recent SAN (Storage Area Network) developments. It also has a commitment to review and document Disaster Recovery plans by the end of 2005. Consideration of e-learning servers and file storage will be incorporated within this review. Any recommended improvements will be costed for further consideration and budgeting.


The services are essentially running on a 24x7 basis, but availability of human support is based around the UK 'working day', with some Help Desk support available on Saturdays. The acceptability of these hours and associated staffing requirements will be reviewed with respect to increasing use of our e-services by Distance Learners, in different time-zones.


There is close alignment between the e-learning strategy and the direction already being taken by the Library over the last few years. The new Library is being planned as the hub of an exciting hybrid service, encompassing both print and digital materials. Alongside these physical changes the capabilities are being developed to enable the Library to adapt readily to the wider changes underlying the e-learning strategy. The Library can add value to e-learning by:


· providing access to high quality information to UoL students which is integrated with the curriculum.


· ensuring that UoL learners are information literate and able to discover, evaluate and manage information.


· providing advice and assistance to learners through a range of services, ensuring that these services are effectively communicated to students.


The Library has invested heavily in digital resources, particularly in terms of e-journals, abstracting and indexing services and large datasets. These developments have been particularly strong in the science, technology and medicine fields, but there is also considerable progress in arts and social sciences. The coming year will see growing investment in e-books. The coming year will see growing investment in e - books which is increasingly important for students with specific learning difficulties and disabilities. Access to print resources remains essential and the Library works to ensure that these resources are known to learners at a distance and accessible to them through efficient document supply services of various types.


The Leicester Digital Library provides a range of services and tools which provide enhanced access to information resources. These include Leicester e-link providing access to the full text of over 10,000 electronic journals with links to the catalogue entries for print journals, SingleSearch software allowing simultaneous searching across a range of databases, and, most significantly, the Rooms context management project supports specific subject areas and courses in conjunction with Blackboard. In the next few months the online catalogue software will be upgraded to enhance services.


The Library is in the forefront in developing e-learning resources to teach information retrieval and information management skills and the use of bibliographic software. A growing range of interactive online tutorials, multimedia tutorials and text based web tutorials is available. As well as standalone tutorials the Library can also offer ways of embedding information retrieval skills into the curriculum so that they integrate, for example, into PDPs, course objectives and assessment. A current project is investigating the use of e-assessment in the form of diagnostic tests for information retrieval skills, which could be integrated into the PDP e-portfolio developments. Information librarians offer training to complement that offered by Staff Development and are happy to be involved in training staff to use e-resources in relation to e-learning.


Increased investment in information in all formats is already a key component of the Library’s strategy and it will be essential that the Library’s materials budget is able to accommodate new developments such as e-books. The Library will be working on specific proposals over the coming year.


E-learning and distance learning is a 24/7 activity and it will be necessary to investigate increasing the hours in which reference desks are available and to explore innovative ways of supporting learners, for example via 'chat' software. Working alongside academic colleagues, Library staff will keep abreast of new software to support e-learning. The Media Zoo will provide an excellent environment for this exploration and discovery.


The Clinical Sciences Library has experience in the use of PDA/handheld technology to deliver e-learning to junior doctors. There are opportunities to develop this work further for other user groups. E-learning raises a range of new copyright and IPR issues and there will be a need for additional expertise in this area within the University.


The Library plans to work more closely with other services to provide support for the diverse student body. This will help with the implementation of the "Leicester Online" project to provide an integrated online presence for student support services.


2.3.5 Beyond Distance Research Alliance.


In some areas of e-learning, research data remains embarrassingly thin, and even published papers, when examined, rely largely on anecdotal evidence, personal experience, expert opinion and general ‘wisdom’. To underpin the e-learning and pedagogical innovation UoL needs to focus on the research opportunities and the scholarship associated with applied e-learning to enable all lecturers, units and departments to exploit the new opportunities in a cost effective way with direct impact on student learning, build capacity in R & D into ICT and Learning Technologies, provide focused ways of networking nationally and internationally in the field and avoid technology-driven approaches. It is essential to promote a systematic application of the core body of knowledge and principles that have built up around e-learning and integrate new paradigms and processes as they are understood, and avoid highly descriptive approaches (often based in individual disciplines) or the tendency towards context free ‘prescription’. The Research Alliance draws together teachers and researchers from a wide variety of areas to bid for research funds, provide for publications and dissemination both internally and externally. Broad areas addressed are development of concepts, theories and rigorous and appropriate methodologies, identification, promotion and support of good practice and models of change related to human intervention and sustainability. In addition, focusing on e-learning is a key way of providing for multi and interdisciplinary research agendas through virtual research environments.


The Beyond Distance Research Alliance is now established, running a series of regular seminars, has its own web site as well as a Blackboard informational site and has had its first external funding research success.


We plan that the Beyond Distance Research Alliance will contribute to building what the Faculty of Science suggests: “… is that the University see itself as a community recognised (nationally and internationally) for contributions to research and/or teaching, the latter through action research publications based on innovative implementations (whatever the RAE status of these). (Minutes Faculty Board of 18.3.05).


EDSC is planning an increased range of processes and projects to underpin student online support and development associated with the e-learning strategy, and to reinforce the development of the ‘Leicester Online’ concept.


Projects and resources include:


1. A consistent and structured approach to websites for advice and guidance, further development planned for distance learners.


2. E-guidance, further development planned using a bespoke system.


3. The Leicester Employability Skills Award will make use of a Blackboard environment for student support.


Further developments planned shortly include:


· Pilot e-learning workshop for distance learners.


· An e-learning course ‘Starting Your PhD’ using Blackboard.


· Using Blackboard to support central face to face workshops.


· Personal Development Planning - e-learning to support the involvement of both students and staff.


· Pilot project on e-counselling.


· Collaboration with other departments to produce concept and scope for ‘Leicester Online’


· Investigating support and on line support modules for dyslexic students.


The e-learning strategy and aims fit directly with UoL QA processes and no additional attention need be given at this time. The recent QAA audit welcomed the strategic approach in UoL to e-learning. Quality will be judged in addition from the perspective of the student experience.


2.3.8 Student Perspective.


The strategy for e-learning is welcomed by all students, as it looks to greatly improve the quality of e-learning resources and provision throughout the University. Distance learners may benefit the most.


The SU view is that for campus-based courses, e-learning and VLEs should be utilized by the University appropriately, in the sense that they should support and enhance the overall learning experience, rather than simply replace existing core methods of learning and teaching.


The SU is interested in being involved in the ‘Leicester Online’ concept and investigating improved representation through the online world over the next years.


Students are expressing considerable interest in e-PDP facilities, and in student and collaborative e-work space, which can be investigated as part of technology developments in the Media Zoo.


Risks to the strategy include:


2.4.1 Research not Teaching.


The biggest challenge to the e-learning strategy is a focus in UoL on research more than innovations in teaching and the development of distance learning. The e-learning strategy seeks to support equal weighting and value to research and teaching in the University, and, over time to develop excellence in research into teaching. The strategy seeks to raise the value and reward of e-learning for all teaching and learning processes and to engage a much higher percentage of staff into research in e-learning. The strategy provides for a variety of support and development mechanisms and assurances of quality teaching, and plans some form of visible benefits for academics and others who engage.


2.4.3 Efficiency and Economies of Scale.


Missed business opportunities and unsuitable adaptation may occur due to lack of knowledge transfer. The development of DL provision should address business development, efficiency and effectiveness in systems. The Beyond Distance and Staff Development Centre approaches should provide appropriate and constant knowledge transfer. We need to review models of practice frequently.


2.4.4 Complexity and Delay in Decision-Making and Governance.


Appropriate use of committee structures and working groups without adding complexity.


Professor Gilly Salmon 8 th July 2005.


Appendix 1: Consultation pathways.


This paper has been in consultation since November 2004 through formal and informal processes. Many different individuals and groups are highly supportive and gave detailed feedback. The main adjustments based on extensive discussions were: the justification and need for strategic aim 1 (100% access for DLs), concerns of students that face to face elements of teaching may be reduced or inappropriately substituted for campus based students and the demands on staff for the development of e-learning understanding and support. All of these have been addressed in the appropriate location in this paper. There were several requests for detailed support to understand how pedagogies and technologies can be applied to specific disciplines and categories of learners. Strategic aims 4 to 9 address these requests, and Prof Salmon will also bring forward a series of working papers in support.


DL & e-learning Sub Committees 22.2.05. وأمبير. 10.5.05.


Board of the Faculty of Education and Continuing Studies 23.2.05.


Board of Faculty of Social Sciences 2.3.05.


Board of Faculty of Law/ Department of Law 2.3.05 & Faculty Learning & Teaching Committee 4.5.05.


Board of Faculty of Medicine & Biological Sciences 18.5.05 & Faculty Learning and Teaching Committee - Faculty of Medicine & Biological Sciences 31.3.05.


University’s Learning & Teaching Committee meetings, 3.11.04, 3.3.05, 18.5.05.


Board of Faculty of Science 9.3.05 Faculty Learning & Teaching Board 18.3.05.


Board of Faculty of Arts 9.3.05 & further feedback paper received 18.5.05.


Consultation with Dr M Higgins of ULMC 20.4.05.


Consultations with VP Education Theresa Pollard and through her to student faculty reps, on 3 separate occasions. Thanks to Social Science Faculty Rep Parras Majithia for his written comments.


Appendix 2: Underlying Principles & الاستراتيجيات.


1. UoL Strategic Plan 2003-7, Strategic Vision point 1, p3:


The University will ensure that for all programmes of study both campus based and distance learning:


The curricula, teaching, learning and assessment methods take account of the learning needs of a diverse student body. Provide a supportive environment for students and foster their engagement with the learning process. The value that it places on teaching is recognized throughout the institution and that staff development and promotion policies are consistent with the learning and teaching strategy.


2. UoL Learning & Teaching Strategy . le. ac. uk/teaching/strategy. html.


The L & T Strategy currently includes guidelines for IT and information handling skills. These will need to be extended to include e-learning skills.


Campus & distance students: needs of diverse study body, campus & distance students: supportive environment and foster engagement with learning, recognition of value of teaching including staff development and promotion, business development, equivalence.


3 - HEFCE E-learning Strategy Harnessing Technology: HEFCE published 9 th March 2005.


Emphasizes the need for HEIs to make independent progress within a supportive national framework, key change is institutional focus, scalability, innovation, embedding ICT as an element in all learning, online skills, all staff ICT trained, possibly accredited qualifications in future, key link with HE Academy, subject centres and CETLs.


Strands in HEFCE e-learning strategy.


Strand 1: pedagogy, curriculum design & تطوير.


Strand 2: learning resources & networked learning.


Strand 3: student support, progression & collaboration.


Strand 4: strategic management, human resources & capacity development.


Strand 5: quality.


Strand 6: research & evaluation.


Strand 7: infrastructure & standards.


4. DFES dfes. gov. uk/publications/e-strategy/ published 15 th March 2005.


Unified strategy covering all sectors but emphasizing schools & FE, sustainability & reusability change processes, transitions across education, infrastructure to pedagogy, mainstreaming of e-learning, needs of economy & employers. Technology has been used in education for many years. It has not yet transformed teaching and learning, but it has made a major impact in many schools, colleges and universities. It has also made information more accessible and administration more efficient. We can achieve more Higher Education by ensuring that research in e-learning and the pedagogy of subject teaching is given full recognition, incorporating the use of online learning into new staff courses and other staff development programmes to encourage the wider use of ICT to promote individual learning.


5. QAA qaa. ac. uk/academicinfrastructure/codeOfPractice/fullintro. asp.


E-learning strategy embraces the key principles including a clear definition of responsibilities, consistent application of policies and practices that are underpinned by principles of fairness and equality of opportunity. The availability of clear and accessible information, the competence of staff, monitoring and review of policy, procedures and practices. UoL Code of Practice on DL (2004/5), CoP on Collaborative Provision 2004/05 and CoP on Practice on Programme Approval are all accommodated. We need to ensure that systems provision and continuity are assured.


Appendix 3: Brochure Text.


PREPARING TO STUDY AT A DISTANCE.


You will need to think about where and when you are going to study, and how regular study time will fit into your life. You need to prepare a place or places that will provide you with the most comfortable and convenient environment to study. This may be at home, at your place of work or in a study centre.


You will need to make sure that you effectively have regular access to the Internet as this will help you to benefit from of the resource and aspects of life at the University of Leicester. The University’s online environment will then be available to you, at any time, from anywhere to suit your busy lifestyle.


Online you will be able to contact your lecturers and tutors and your fellow students and you will be able to access:


· departmental web sites, resources and informational services.


· resources from the e-library.


· information about future course choice.


· the Student Union services.


· study support and welfare services.


Your regular connection to the Internet can be by dial up or broadband access from your home, workplace or through a learning centre or Internet cafe. If you are travelling on business or privately, you will be able to connect with Leicester Online from anywhere with internet access and through any networked computer, simply by knowing your user name and password, which will be provided for you at the start of your programme. We suggest you aim to log on at least once a week during your studies to benefit the most.


Some programmes will require more frequent access, and a few may suggest that you will benefit from using broadband, so please check your course brochure if you have any concerns . Please e-mail **** if you have any questions.


Appendix 4 Business Plan and Budget: For Initial Implementation of the E-learning Strategy.


HEFCE has allocated one-off funding to all HEIs in the UK. The money is the residual of the failed UK E-university budget. UoL has been allocated Ј301K. Use has to be reported to HEFCE but is fairly unrestricted.


We anticipated this funding when we developed the UoL e-learning strategy, giving us a one-off chance to give implementation a boost.


HEFCE’s e-learning strategy was published on 9 th March and underpins UoL’s e-learning strategy.


Our intention is to deploy this one-off funding to enable effective implementation of the e-learning strategy, especially from perspective of:


Staffing Supportive resources Future positioning Attracting further funding.


Evaluation of the use of the funds will be based on the UoL e-learning strategy.


We are currently working on sustainability and embeddedness of resources for the future.


The University’s E-learning & Distance Learning Sub-committees supported the use of this budget during their meetings on 10 th May, with minor adjustments, which are reflected here. The budget was supported by the University’s Learning & Teaching Committee on 18 th May, and by VCAC on 23 rd May.


Role, Projects & Benefits.


UoL Strategic aim.


Evaluate, review, report on e-learning strategy implementation, support bidding for funds, write up, dissemination, publication of e-learning projects, environment scanning. Aim to enable Beyond Distance Research Alliance becomes self financing within 2 yrs.


continuity of funding provided by university.


Work with departments to develop effective e learning by transferring models & understandings, research and publish in area of e-learning and support others to do so, facilitate Carpe Diem processes.


A1-3 B 4-8 C 9-10 D 12-3 E 14-5.


Zoo keeper, demonstrator, search for new technologies, support on Blackboard & Breeze developments.


A1-3 B 4-8 C 9-10 D 12-3 E 14-5.


2 parts: study of opportunities for non-pay rewards, celebration, publicity, implementation from 2006.


B 4-8 C 9-10 E 14-5.


Training and development in online teaching & facilitating to all UoL and partner associate lecturers/consultants, i. e. directly supporting Departments in successful and effective online delivery.


2 conferences in 2005, July 6 th conference is internal delegates (apart from external speakers) only to launch e-learning strategy, 2 in 2006, costs are associated with speakers, technology & catering.


B 4-8 C 9-10 D 12-3 E 14-5.


Beyond Distance Research Alliance is attracting much interest and the potential is strong to find good partners for research bids. Occasional seminars enable community to meet, find shared interests and potential.


The need to focus on the use the VLEs could squash opportunities for the use of other low cost learning technologies. Projects in this field will include digital broadcasts, mobile technologies & online assessment.


A1-3 B 4-8 C 9-10 E 14-5.


EDSC wish to offer counselling online to DLs and campus based students. There’s a need to establish best practice from elsewhere and test viability.


Using Blackboard as a framework, offer the experience of studying at UoL to students including library & support services. Other agencies e. g. SU are interested in being involved. It will link with other DL and IT developments in the University. This project will work out a low cost, viable & effective way of enabling everyone to work together and present the support services online.


The media zoo will provide an effective environment for staff to experiment with new technologies for themselves and to evaluate packages & processes that may be relevant to their teaching or research & to explore applications from other departments in UoL that they may wish to transfer.


B 4-8 C 9-10 D 12-13 E 14-5.


To support demonstrations and collaboration.


B 4-8 C 9-10 D 12-13 E 14-5.


Direct time creation.


Support to individual academics working on e-learning developments.


This funding will enable short term ‘buy out’ or additional support to academic or academic related staff to create time to work on e-learning developments in their department, or to run a specialised e-learning training event for a small group of staff. Criteria will be developed to support development against business objectives, especially the development of distance learning.


For so far unanticipated eventualities e. g. purchase of specialist software, essential travel for an individual to an e-learning event etc.


Total each year.


HEFCE e-learning strategy consultation, May 2004, which incorporated comments to DfES relevant to HE.


Online learning in Commonwealth Universities, 2004 Observatory survey, the.


Observatory on borderless higher education, international strategic information service October 2004.


When World Collide: changing cultures in 21 st Century education, HEFCE/JISC info net June 2004.


jisc. ac. uk/interview with Sir Howard Newby Winter 2005.


Bacsich, P. & Ash, C. Costing the Lifecycle of Networked Learning: Documenting the Costs from Conception to Evaluation , ALT-J 8, no. 1 (2000), 92-102.


Brindley, J. E., Walti, C & Zawackie-Richter, O. 2004 Learner Support in Open, Distance and Online Learning Environments, BIS Oldenburg.


Hamel, G and Valikangas, L 2003 The Quest for Resilience Harvard Business Review September pp 52-63.


Rumble, G., 1997, The Costs and Economics of Open and Distance Learning, London: Kogan Page.


Slater, J 2005 Hepi Report Summary 16: Spent force or revolution in progress ? ELearning after the eUniversity.


Survey by Sally Gatward in CLMS of Internet Access, Jan 05 .


Survey and Report on Internet Use in the Museum Studies Distance Learning Programme March 2005.

No comments:

Post a Comment